Moj prijatelj i JA

Prva radionica, imena „Moji prijatelji i ja“ odrađena je u 3 grupe (dvije grupe u OŠ Eugena Kumičića i jedna grupa u OŠ Josipa Kozarca), a imala je za cilj usvajanje temeljnih socijalnih vještina – predstavljanje, samopredstavljanje te davanje komplimenata. Radionice su odrađene 17.11. i 28.11.2022.

Međusobno upoznavanje učenika provedeno je tako da je jedan po jedan učenik, rekavši svoje ime i nadimak (ako ga ima), rekao i što voli, a što ne voli (jesti, piti, igrati se i sl.).

Nakon uvodnog predstavljanja slijedila je pokretna igra Pleši, dotakni, učini, praćena pjesmama. Učenici su zamoljeni da se rasporede po prostoru, nakon čega su im objašnjena pravila igre: dok glazba svira učenici plešu sve dok ne čuju uputu: „Kada glazba stane, svi će dotaknuti… (npr. klupu, nečiju kosu, svoj nos itd.)“; potom se ponovno pušta glazba, te nakon određenog vremena daje nova uputa: „Kada glazba stane, napravite krug oko N. i N.; svi čučnite oko…; svi pogledajte u…; svi skakućite oko…“. Kroz navedenu aktivnost učenici su usmjeravali pažnju jedan na drugoga, dodatno se opustili i postali spremniji na daljnju suradnju.

Glavna aktivnost radionice bila je Izrada bedževa, u kojoj su učenici predstavljali sebe kroz simbol (nešto što vole, što ih čini sretnima, što im je drago ili lijepo), koji su crtali na bijele krugove; „bedževi“ su potom izmiješani i nasumično podijeljeni među učenicima unutar razreda, nakon čega su učenici jedan po jedan predstavljali prijatelja čiju su naljepnicu dobili. Jedan učenik bi izašao ispred razreda i rekao čiji je „bedž“ dobio, čime je pozivao drugog učenika da mu se pridruži. Prije nego vlasniku bedža preda njegov bedž, učenik je imao zadatak opisati koji simbol je na bedžu nacrtan, a potom reći u čemu je, po njegovom mišljenju, taj učenik dobar. Nakon toga je zalijepio bedž svom prijatelju na majicu. Učenik, kojem je zalijepljen bedž, sada i sam postaje predstavljač prijatelja iz razreda, čiji je bedž on imao u rukama. Kao što je vidljivo iz opisanog, kroz glavnu aktivnost se uvježbavalo uočavanje pozitivnih osobina svakog člana razredne zajednice, davanje komplimenata, kao i poticanje razvoja pozitivne slike o sebi kod učenika. Zbog nedovoljnog iskustva istih i/ ili sličnih situacija, učenicima je bila potrebna manja podrška. Međutim, učenici su vidljivo uživali u navedenoj aktivnosti i s nestrpljenjem iščekivali svoj red, odnosno saznanje kod kojeg učenika se nalazi njihova naljepnica.

Nakon glavne aktivnosti slijedila je evaluacija (izabrati palicu zelenu ili crvenu ovisno o zadovoljstvu radionicom, odnosno vlastitom raspoloženju nakon završetka radionice).

Kroz prvo druženje s učenicima dobio se uvid u odnose, položaj djece s teškoćama unutar grupe te općenito o vladajućoj klimi u grupi.

Nositelj projekta „POKRENI PROJMENU II – Unapređenje socijalnih vještina u inkluzivnom okruženju“ je Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Vretenac, Slatina u partnerstvu sa Osnovnom školom Josipa Kozarca, Osnovnom školom Eugena Kumičića i Gradskom knjižnicom i čitaonicom Slatina. Projekt financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu Odluke od dodjeli bespovratnih sredstava projekata udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2022./2023. u iznosu od 101.950,83 HRK, a trajanje projekta je 10 mjeseci, odnosno od 1.11.2022. do 31.8.2023. godine.