Edukacija: Portal e-građani / Digitalna pristupačnost

Dana 29.01.2025. g. administrator udruge Srečko Vinter sudjelovao je u edukaciji koju je organizirao SOIH (Savez osoba sa invaliditetom Hrvatske) u suradnji s Ministarstvom pravosuđa, uprave i digitalne transformacije.
Time se nastavlja provedba SOIH Foruma virtualnog učenja o KPOSI pod nazivom “Usudimo se saznati”.

Ova edukacija usmjerena je na jačanje digitalne uključenosti svih građana, s posebnim naglaskom na pristupačnost usluga osobama s invaliditetom.

U sklopu provedbe Nacionalne strategije razvoja Republike Hrvatske do 2030. godine, jedno od ključnih područja je digitalna transformacija javnih usluga. Kako bi građanima, a posebno osobama s invaliditetom, omogućili lakši i jednostavniji pristup digitalnim platformama, edukacija je obuhvatila dvije važne teme:

  1. Portal e-građani – središnje mjesto za digitalnu interakciju građana s javnom upravom, putem kojeg korisnici mogu brzo i jednostavno pristupiti brojnim državnim i lokalnim uslugama bez potrebe za fizičkim odlaskom na šaltere. Portal omogućuje usluge poput prijave prebivališta, izdavanja e-izvadaka iz matičnih knjiga, provjere poreznih obveza, pristupa sustavu e-Zdravstvo i mnogih drugih digitalnih servisa koji ubrzavaju i olakšavaju administrativne procese.
  2. Digitalna pristupačnost – obuhvaća prilagodbu digitalnih sustava osobama s invaliditetom u skladu s europskim i nacionalnim smjernicama. Cilj je omogućiti lakšu navigaciju, upotrebu digitalnih alata uz pomoć asistivnih tehnologija te prilagodbu sučelja kako bi svi građani, bez obzira na eventualne prepreke, mogli koristiti usluge e-Građana na ravnopravnoj osnovi.

Portal e-građani je detaljno predstavio gosp. Željko Holik, viši savjetnik – specijalist, te svima prisutnima na praktičnom primjeru predstavio mogućnosti koje nam pruža portal.

Gđa. Dina Popović je ukazala na važnost digitalne pristupačnosti kako bi osobe sa teškoćama mogle lakše pristupati uslugama koje portal nudi. Kao vrlo bitnim je istakla važnost povratnih informacija od strane korisnika portala, kako bi se isti što bolje prilagodio i bio lakši za korištenje osobama sa teškoćama.

Kroz konkretne primjere iz edukacije, stekli smo znanje kako asistirati korisnicima pri korištenju portala e-Građani, od registracije do korištenja ključnih digitalnih usluga, čime povećavamo njihovu samostalnost i digitalnu pismenost.